РІЗНОМАНІТТЯ ПРОПОЗИЦІЙ — ЦЕ РОЗВИТОК, ЯКИЙ ЗБІЛЬШУЄ МОЖЛИВОСТІ ТА ВАШУ ПРИВАБЛИВІСТЬ НА РИНКУ

«Майстерня аграрія»

НАША ЦІЛЬ — ЦЕ УСПІШНІСТЬ БІЗНЕСУ НАШИХ КЛІЄНТІВ. НАДАННЯ НАШИМ ПАРТНЕРАМ СУЧАСНИХ ГЕНЕТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ ТА КОМЕРЦІЙНИХ РІШЕНЬ ДЛЯ ВИРОБНИЦТВА ЯКІСНОЇ ОВОЧЕВОЇ ПРОДУКЦІЇ З МЕТОЮ ЗАДОВОЛЕННЯ ЗРОСТАЮЧОЇ ПОТРЕБИ ЛЮДЕЙ У ЗДОРОВОМУ ТА РІЗНОМАНІТНОМУ ХАРЧУВАННІ СЬОГОДНІ Й У МАЙБУТНЬОМУ.

Автор:
ЄВГЕН КОЛІНЬКО,
менеджер з маркетингу, напрям «Насіння овочевих культур» в Україні, 
Білорусі та країнах Кавказу

Капуста цвітна набула неабиякої популярності у фермерів, що працюють як на свіжий ринок, так і на переробку. І тренди вказують на зростання споживання саме цвітної капусти та броколі й надалі, оскільки здорове, різноманітне харчування дуже швидко набуває популярності. Це світовий тренд і можна з високою вірогідністю констатувати, що ми лише наздоганяємо світ за кількістю споживання овочів, а це означає, що є всі передумови для росту бізнесу щодо цих культур.

2021-й видався надзвичайно складним для виробників, адже зміни клімату ми відчуваємо на власному полі кожного року й вони мають різновекторний характер і можуть значно коливатися рік від року. Холодна затяжна весна, жарке літо, холодний та сухий вересень з ранніми приморозками, як наслідок — вегетація затрималася подекуди до 20–25 днів, а деякі фермери взагалі не отримали бажаного результату. Також хочеться зазначити, що 2021-го сонце знаходилося в фазі зменшеного середньорічного випромінювання, на цикли якого ми рідко зважаємо, і це вкотре нагадало про складність природних систем, що потрібно брати до уваги.
 

Взагалі зміни відбуваються весь час і нам потрібно на них реагувати, а ще краще передбачати й деякі навіть самостійно формувати.

Хочу наголосити, на сьогодні фермеру для успіху потрібно враховувати що-раз більше чинників і до базових знань із технології культури та знання власного поля варто додавати знання технології гібрида (поведінку окремого гібрида в ваших або ж у нетипових погодних умовах) і корелювати це з реаліями погоди, що постійно змінюється, та й особливості ринку вкрай важливо завжди відслідковувати. Взагалі зміни відбуваються весь час і нам потрібно на них реагувати, а ще краще передбачати й деякі навіть самостійно формувати, зокрема зміну купівельної спроможності, тренду споживання чи кулінарні звички.

Тож із яким набором культур увійти в 2022 рік, вирішувати лише вам. По-перше, я зі свого боку завжди раджу планувати власні посіви від реалізацій або переробки, тобто вашої спроможності продати / переробити певну кількість товару з відповідною якістю за окремий проміжок часу. По-друге, це поміркувати, як можна підвищити ці показники, як заробити більше. Наприклад, покращити якість, вдосконалити збирання та зберігання, завдяки обраному гібридові чи технології отримати кращу рівномірність, знизити трудозатрати або ж розширити свою пропозицію. Таке розширення може бути як в часі, тобто завдяки збільшенню тривалості пропозиції, так і в асортименті через введення нових гібридів, культур чи способу вирощування. І лише так це працює, працює на ваш розвиток і на вашу привабливість на ринку.

Наразі хочу навести вам приклад, як, не змінюючи культури чи технології, не вкладаючись в коштовне зберігання, а лише на розширенні пропозиції фермерське господарство вийшло на нові ринки та отримало гарний досвід. 

Йтиметься про капусту цвітну-різнокольорову. Ці види капусти можуть бути як вашою візитівкою при формуванні пропозиції, так і гарною можливістю заробити й отримати нових клієнтів, з якими раніше ви не працювали. Така цвітна капуста має надзвичайно привабливий вигляд, що відразу зацікавлює покупців, також важливий її ніжний смак, за яким клієнти повертаються до вас, а поціновувачів здорового харчування можна заохочувати збільшеним вмістом вітамінів.

Отже, представляю вам підходи до бізнесу пані Марії Морикінь з ФГ «Овочівництво», що на Львівщині. В перший рік знайомства з новими гібридами капусти як демозразками в 2020-му пані Марія висадила лише по декілька сотих, а вже у 2021-му господарство займалося доволі масштабним вирощуванням і змогло вийти на міжнародну мережу супермаркетів завдяки унікальній пропозиції та укласти доволі великий контракт саме на капусту цвітну та цвітну-різнокольорову з відсутністю проблем зі збутом та стабільною ціною. Це, своєю чергою, дало змогу реалізовувати до київських мереж увесь асортимент урожаю, який вирощує господарство.

Тобто, маленький локальний фермер за рахунок розширення лише гібридного складу вийшов на новий рівень власних технологічних процесів, підходів до тари та логістики, звільнив час через сплановані продажі та відсутність потреби займатися реалізацією на ринку, отримав більш прогнозовані ціни та обсяги, став більш цікавим гравцем для великих супермаркетів, тим самим одержав зацікавленість і з боку місцевих гравців ринку овочевої продукції. 

І це лише початок, оскільки процес вдосконалення продовжується, зробивши ці кроки, вже сьогодні пані Марія має перевагу над сусідами, які залишилися на попередньому етапі операційного розвитку господарства з повністю непрогнозованим збутом. Тож знайомтеся з райдужними кольорами наших гібридів. Нижче представлені світлини, а за детальнішою інформацією переходьте за QR-кодом на сайт або ж на наш YouTube- канал.

Наостанок ще раз хочу наголосити, що лише пошук новітнього та вдосконалення існуючого можуть гарантувати розвиток і можливість успішної праці. Зупинивши розвиток, відразу постає питання вашої присутності на ринку взагалі. 

Повертаючись на початок статті, зазначу, ми разом з вами повинні думати в парадигмі постійної зміни світу з метою задоволення зростаючої потреби людей у здоровому та різноманітному харчуванні сьогодні та в майбутньому. Бажаю вам гарних урожаїв, прийнятних цін, надійних партнерів та сталого розвитку.