Україна

You are here

Share page with AddThis

«Реальні Аграрії»: спілкування по-новому

Новини компанії
27.11.2020

РОСТИСЛАВ ПАНІЧЕВ


На свіжоскошеній стерні стоїть трейлер телевізійників, поряд із яким вишикувалися режисер, оператор з камерою, звукорежисер зі своїм обладнанням, гримери. Виглядає все дуже серйозно, але незвично: невже це студійні зйомки відбуватимуться безпосередньо серед кукурудзяних та соняшникових полів? Саме так, оскільки «Сингента» запропонувала новий спосіб комунікації, щоб у цей нелегкий час мати змогу поспілкуватися з аграріями.

Історія досить цікава. На початку року у «Сингента», як завжди, був план заходів на цілий рік. Однак, через загрозу коронавірусу та запровадження карантинних обмежень стало зрозуміло, що плани — це дуже добре, але як їх реалізовувати? Ще жевріла надія, що ситуація зміниться, оскільки основні заходи припадали на літні місяці. Але пройшов місяць, два… ситуація з пандемією в Україні та й світі тільки погіршувалася. Неможливо вийти на Дні поля? Що ж, для креативних людей це не перепона.

Інформаційне поле цього літа здавалося настільки перенасиченим різного роду онлайн-трансляціями, що слід було віднайти щось нове та відмінне. Якщо ж у форматі он-лайн, то вже говорити не про самі продукти, а про  щось таке, що б відповідало нагальним потребам фермерів, що найбільше болить і потребує відповідей саме зараз.

Так народився проєкт «Реальні Аграрії», аналогів якого немає ані в Україні, ані в інших країнах Європи. На відміну від існуючих онлайн-заходів, цей проєкт проводиться як ток-шоу на планері, посеред поля, у звичному для всіх оточенні. 

Володимир Грига, голова ФГ «Грига», на полях якого проходив другий тур «Реальних Аграріїв», розповів, що йому дуже сподобався цей захід: «Ми завжди надзвичайно раді приймати у себе гостей. Адже ми не лише маємо, що показати, а й можемо самі чомусь навчитися у гостей, які є досить освіченими людьми, та перейняти їхній досвід. І після кожного такого спілкування в полі я ще тиждень проводжу аналіз, що ж застосувати у себе на землі з того, про що я був почув. Нині ми маємо інший формат, не такий великий, як Дні поля зазвичай, а більш камерний. І тут я вже виступаю не як експерт, а як аграрій-практик. Я знаю людей і добре розумію, про що б вони запитали, якби були на моєму місці. І тому намагаюся це озвучити тут, на програмі, нашим поважним експертам й одразу отримати відповідь».

Ток-шоу — це досить популярний формат, але не в аграрній сфері, тому варто було спробувати. Чому ж не студія? Тому що студія сковує, формалізує і люди там почуваються часто не в своїй тарілці. На полі ж інша ситуація: навколо — кукурудза й соняшник, що достигають, усе сприяє тому, аби повністю розкритися і не почувати себе ніяково перед камерою.

У планах команди напряму насіння компанії «Сингента» відзняти три випуски у трьох регіонах. Це Південь і Південний Схід, Північний Схід та частина Центру, а також Західний регіон України. А до участі запрошуються поважні й досвідчені представники агроспільноти кожного з регіонів та кваліфіковані експерти компанії.

«Це досить незвична ідея, адже наша машина-студія може переміщатися в різні куточки України, аби спілкуватися з лідерами думок в аграрній сфері, — розповідає Ігор Ковальчук, керівник групи з технічної підтримки напряму насіння кукурудзи компанії «Сингента». — Мені дуже сподобалася дискусія, яка точилася під час цього ток-шоу. Тут піднімалися досить складні, комплексні питання, які, своєю чергою, торкаються інших дотичних проблем».

Як на Днях поля обговорюються різні питання, так і у «Реальних Аграріях» вирішили зосередитися саме на цьому, замість звичних презентацій продуктів та рішень від «Сингента». Протягом місяця від агровиробників кожного регіону до компанії надходили пропозиції та запитання для обговорення. З них було відібрано 10 запитань, які потім поставили на голосування у соціальних мережах.  Фоловерам «Сингента», а їх понад 15 тис. на Facebook та до 8 тис. в Instagram, із запропонованого переліку потрібно було обрати 5 найбільш цікавих і болючих для них запитань.

Кажуть, що соціальні мережі — це для несерйозних людей. І дарма так кажуть, адже карантин та умови пандемії показали, що дуже багато аграріїв почали використовувати Інтернет для спілкування та отримання необхідної інформації. Водночас уже встигло сформуватися нове покоління молодих фермерів, для яких цей спосіб отримання знань і комунікації є найбільш актуальним. Це молоді агрономи, які дуже обізнані на сучасних технологіях, вони цікавляться не лише тим, що відбувається тут, в Україні, а й відвідують іноземні сторінки, розширюючи свій кругозір.

«Наразі обставини змусили нас відмовитися від Днів полів, і цей формат — знахідка, — говорить один із запрошених аграріїв Андрій Горобець, який є операційним директором СФГ «Астра». — Гадаю, що коли ця ситуація мине, все одно такі ток-шоу будуть корисними, бо не в кожного є можливість приїхати на захід на полі. А от подивитися відео кілька хвилин можна знайти завжди. Тим паче, що останнім часом агроконтенту з’являється дедалі більше, і я дуже радий, що «Реальні Аграрії» стануть його доповненням».

На думку Андрія Горобця, заходи такого плану якісно підвищують рівень сільського господарства, оскільки на них піднімаються досить нагальні питання: «Дуже багато аграріїв-початківців зможуть подивитися і взяти для себе щось корисне, знайти відповіді на ті запитання, які давно їх турбують. Що ж до самої участі у заході, то особисто мені тут комфортно. Навіть, навпаки, для мене перед залом виступати гірше, адже там на тебе дивляться багато людей, а тут сидиш перед камерою і нічого страшного не відбувається. Звісно, після виходу шоу доведеться відповідати на коментарі на YouTube, але я все говорив чесно і буду радий надати будь-яку відповідь».

Кулуарна студія дозволяє почути думку кожного агровиробника. Дні поля — це прекрасно, проте зазвичай вони проводяться настільки динамічно, що немає просто часу почути і відповісти на запитання представників господарств. Інша річ — сільськогосподарське ток-шоу.

Однак перед командою компанії постало непросте завдання, а саме запросити аграріїв, які були б готові вийти і поділитися своєю думкою на камеру. Це не так уже й просто, як може видатися на перший погляд. У кожного є своя позиція, а робота перед камерою — не зовсім звична річ. На щастя, менеджери компанії добре знають своїх клієнтів і розуміють, кому можна запропонувати знятися у цьому аграрному шоу.

З іншого боку, треба було знайти експертів, які могли б кваліфіковано відповісти на всі запитання фермерів. Ними, власне, стали фахівці «Сингента», яких підібрали з огляду на висунуті для обговорення 5 запитань. Це не конференція і не лекція, експертам не потрібно розповідати про якісь конкретні гібриди та препарати. Тут вони діляться знаннями і досвідом подолання тієї чи іншої проблеми, дають корисні поради і рекомендації, що стануть у пригоді фермерам, які потім дивитимуться цей відеоролик. Крім того, у компанії переконані, що можливість чути проблеми виробників з перших вуст сприятиме покращенню взаємодії з людьми, які працюють на землі.

«На жаль, ми не можемо в умовах пандемії проводити масштабні Дні поля, — зазначає Володимир Максимович, менеджер з технічної підтримки, напрям «Гербіциди для польових культур», компанія «Сингента». — І дуже добре, що ми маємо змогу вести діалог у полі. Адже тут ми можемо почути, що думає кожен із присутніх. Люди розкрилися, вони не почувають себе скуто. Як ми бачимо, піднімається дуже багато глобальних питань, основне серед яких — це волога. Останні три роки ситуація докорінно змінилася. Дехто каже, що це кліматичні зміни. Можливо й так, але, з іншого боку, цього часу ще замало, аби говорити, що це тенденція. Можливо, ми знаходимося на самому початку якогось нового процесу».

Аграрне шоу має бути для всіх певною несподіванкою. Так, авдиторія в соціальних мережах уже налаштована на те, що це буде щось нове. Однак ніхто з них навіть не здогадується, що буде в результаті. Ток-шоу знімається протягом чотирьох годин у польових умовах. Звісно, не все увійде до фінальної версії, хронометраж якої 30–40 хв. Переглянути відео можна буде на YouTube у зручний час й у зручному місці. А для тих, хто зареєструється попередньо, надіславши свої дані, у компанії підготували заохочувальні призи.

«Такий формат ток-шоу мені досить близький, — розповідає Михайло Колісник, голова ФГ «Златопіль». — Річ у тім, що я спілкуюся зі студентами Полтавської державної аграрної академії, де доводиться обговорювати свій практичний досвід. Що ж стосується фермерів, які дивитимуться потім наше шоу, то буде цікаво з ними поспілкуватися після перегляду. На сьогодні кожен фермер уже дуже розумний, вони всі досить багато знають. Багато хто з них мають агрономічну освіту».

Є ще одна цікава відмінність онлайн-дискусії: оскільки ці заходи проводитимуть в різних регіонах України, кожен з аграріїв матиме змогу віртуально відвідати всі три заходи, послухавши фермерів з усієї України та прокоментувавши потім почуте. Таким чином, зв’язок з аграріями та між ними самими стане міцнішим.

«Я вважаю, що це інноваційний формат, якого ще не було на нашому ринку, — ділиться своїми враженнями Геннадій Малина, керівник групи з технічної підтримки олійних культур компанії «Сингента». — Чим цікаве це шоу, так це тим, що не ми обираємо, які теми висвітлювати. Практики-фермери самі говорять нам те, що їм особливо цікаво. Це такий елемент взаємодії, який є дуже цінним для нас, як для компанії. Ми тут маємо чудову нагоду почути, з якими проблемами стикаються виробники. Водночас маємо змогу запропонувати їм якісь певні рішення для розв’язання цих проблем, можемо донести наше бачення, як покращити їхню рентабельність роботи на землі. І в цій дискусії виникають певні супутні питання, які також ми закриваємо».

Організатори ток-шоу сподіваються, що воно буде наповнене цікавими, свіжими й оригінальними ідеями і стане започаткуванням нової традиції. Вони з нетерпінням очікують на зворотний зв’язок з аграріями посередництвом коментарів під відео. Варто зазначити, що кожен з учасників шоу висловив повну готовність брати участь у віртуальному обговоренні.

«Реальні Аграрії» — це виклик, який дасть розуміння, чи можливе існування такого формату надалі. Ситуація неодмінно нормалізується і Дні поля повернуться, але відтепер у нас буде ще й новий спосіб спілкування з сільгоспвиробниками — у форматі польового ток-шоу.

P. S. На момент виходу МА прем’єрний сезон ток-шоу «Реальні Аграрії» було завершено. Протягом трьох випусків кращі експерти компанії «Сингента» разом з провідними аграріями відповіли на сотні актуальних запитань, що турбують представників різних регіонів, а тисячі глядачів долучилися до продуктивних дискусій та отримали корисні поради щодо захисту культур та збільшення врожаю. У вас теж є така можливість, переходьте за посиланням і переглядайте випуски ток-шоу, відзняті у ваших регіонах: https://www.youtube.com/watch?v=7t57Kih5Xaw&list=PLpWHgYLFHmc1EFSx9n8W-mYzv3_NEldVi