Україна

You are here

Share page with AddThis

Принцип Step By Step. Анатолій Кисіль, агрофірма «Байс-Агро»

Новини компанії
13.04.2021

Агрофірма «Байс-Агро» відома далеко за межами Черкаської області. Адже її засновнику Анатолію Кисілю вдалося здійснити мрію багатьох вітчизняних агровиробників, поєднавши успішний рослинницький бізнес із не менш успішною глибокою переробкою вирощеного врожаю та випуском готової продукції. Уманське пиво та лимонад, хлібобулочні вироби популярні по всій Україні. І «Байс-Агро» не збирається сповільнювати оберти, а має нові сміливі плани. До того ж компанія може вважатися чудовим прикладом ефективного родинного бізнесу, адже пліч-о-пліч з Анатолієм Івановичем працюють його четверо синів: Ігор, Євген, Віталій та Андрій. Звісно, нам було особливо цікаво дізнатися про життєві, бізнесові та родинні принципи Анатолія Кисіля. Це його розповідь.

 

Любов до сільського господарства

Агрофірма «Байс-Агро» була заснована в буремні часи, коли наша молода держава ставала на ноги — у 1999-му. Тоді багато земель у країні не оброблялися. Так, господарство в селі Бабанка, з якого ми починали, нараховувало 3500 га, і з них оброблялося лише 800. Усе інше заростало бур’янами… До того ж господарство мало великі борги — понад 5 млн гривень невиплаченої зарплатні, кредиторська заборгованість сягала близько 10 млн гривень. Це був дуже складний, але водночас цікавий період розвитку вітчизняного аграрного сектора.

У цей час мій товариш-будівельник, який із 1998 року почав займатися аграрною справою, запросив мене інвестором у їхнє підприємство. Тоді й розпочався розвиток нашого аграрного господарства, і згодом цей напрям став основним у родинному бізнесі.

Я закінчив гарну сільську школу з чудовими вчителями та готувався бути агрономом-садоводом. На перші зароблені гроші придбав велосипед «Україна». Після того залишилося 5 карбованців, за які я купив п’ять яблунь — вони і досі ростуть вдома.

 

Коли закінчив школу, один знайомий сказав мені: «Невже ти хочеш бути агрономом? Там ні зарплатні нормальної, нічого… Ти маєш іти в торгівлю чи громадське харчування!» Я вступив до Полтавського кооперативного інституту, де отримав професію технолога громадського харчування. Попрацював за спеціальністю та зрозумів, що це не моє — в душі все одно лишилася любов до сільського господарства. Я і зараз завжди кажу колегам, родичам, дітям: шукайте себе і займайтеся тією роботою, яка приносить вам задоволення. Коли вам буде до душі те, що ви робите, ви будете щасливою та радісною людиною.

Я вступив до Аграрного університету в Києві на економічний факультет, успішно закінчив його та став дипломованим аграрієм. Але й сьогодні, вже маючи понад 20-річний стаж у сільському господарстві, щоразу із задоволенням їду на навчання, відвідую виставки та семінари. Хочу бути у тренді того, що відбувається в галузі. Наразі ми вивчаємо питання краплинного зрошення, дощування, точного землеробства, інших сучасних напрямів розвитку агросектора. За цим майбутнє, інакше істотних результатів у сільському господарстві не буде.

 

Людина, яка йде в сільське господарство, має насамперед любити цю справу. Адже це цех під відкритим небом, у якому немає простих питань. Це не чітке завдання, як, наприклад, виточити деталь за шаблоном. На кінцевий результат впливають дуже багато факторів. І коли людина любить свою професію, коли вона готова від світанку до пізньої ночі віддавати їй усього себе, тоді сміливо можна йти в сільське господарство. А якщо міркувати, мовляв, я матиму багато грошей і без особливих знань та праці, — результату ніколи не буде.

 

Кліматичні сигнали

Сьогодні наші основні напрями розвитку в аграрному секторі — це рослинництво та тваринництво. Вирощуємо п’ять основних культур: пшеницю, пивоварний ячмінь, сою, кукурудзу та соняшник, а також технічні культури для тваринництва — у нас це молочне скотарство. Та, звісно, розвиваємо переробну галузь. Чим глибшою є переробка вирощеної продукції, тим кращим виходить результат.

Минулий рік став дуже серйозним випробуванням для аграріїв усієї України, в тому числі і для нас. Природа нас до цього часу балувала, створюючи оптимальні умови для рослинництва. Ми отримували гарні врожаї, не вкладаючи значних коштів на прийняття правильних рішень з огляду на кліматичні сигнали. Це потрібно визнати. Зокрема, ми припустилися помилки в тому, що не здійснили аналіз запасів вологи у ґрунті. За рекомендаціями спеціалістів «Сингента» ми знизили густоту висіву соняшника та кукурудзи. Але, на жаль, не знизили норми внесення добрив, хоча це треба було зробити, не зменшили ФАО кукурудзи…

Партнер той, хто з тобою завжди поруч

Ми не обираємо партнерів — партнери з’являються у процесі самого життя. Трапляються складні життєві моменти, і ти бачиш людей, які поряд з тобою, а також тих, хто не звернув уваги, коли тобі було важко, чи не допоміг, коли ти просив... Усі наші партнери перевірені довгими роками співпраці. І самого лише слова партнера вже достатньо, щоб почати щось робити, не чекаючи підписаних договорів.

«Сингента» — основний і найбільший наш партнер в розвитку сільського господарства, у напрямі насінництва та ЗЗР. «Сингента» завжди поруч, постійно працює над новинками і піклується про покращення не тільки свого фінансового стану, а й нашого. Це партнер, з яким ми працюємо вже не одне десятиріччя, і ми з ним надовго.

Усі нові препарати «Сингента» ми випробовуємо на наших демополях, вивчаємо разом зі спеціалістами компанії ефективність їх використання. Зазвичай у результаті наступного року здійснюємо вже промислові закупівлі для захисту великих масивів сільгоспкультур. Для нас також важливе співвідношення ціни та якості продукції. Можна придбати дуже дорогий препарат і отримати такий самий результат, як і у разі застосування препарату середнього цінового сегмента. До всього підходимо зважено і прагнемо отримати якомога вищу економічну ефективність.

 

Завдяки тому що ціна зросла, економічний баланс у рослинництві зберігся, та можна було отримати і кращі результати. І зараз ми над цим працюємо.

 

Віктор Десятник, заступник генерального директора ГК «Байс», виконуючий обов’язки агронома:

— У нас в обробітку близько 14 000 га землі. Основну площу займають кукурудза, соняшник, пшениця та ячмінь. Під соняшник було відведено майже 5000 га, і площа буде збільшуватися. Ця культура посідає дуже важливе місце в економіці нашого господарства.

Щороку ми випробовуємо різні технології вирощування на демомайданчиках і в результаті приймаємо рішення про вдосконалення технології на промисловому рівні. 90% посівного матеріалу соняшника у нас виробництва «Сингента».

 

У нашій кліматичній зоні посівам соняшника найбільше загрожують такі захворювання, як септоріоз, фомоз, фомопсис та альтернаріоз. Щороку маємо зараження збудниками цих хвороб, що ускладнює реалізацію потенціалу врожайності гібридів.

Раніше для захисту посівів цієї культури ми використовували інший фунгіцид, який демонстрував чудові результати. У 2017 році провели досліди з новим продуктом Амістар Голд (на площі 100 га та 50 га), порівняли результати при збиранні — прибавка врожайності становила 3,2 ц/га. У 2018-му був проведений дослід на гібриді Фламенко із дробним внесенням фунгіциду у два прийоми в різні ключові фази розвитку. Ми захистили спочатку нижній ярус рослин, а потім верхній. Завдяки цьому прибавка врожайності становила 8,2 ц/га. Також ми помітили очевидний позитивний фізіологічний ефект від використання Амістар Голд, який, зокрема, проявлявся у продовженні тривалості вегетації рослин на 7–10 днів. І вже у 2018 та 2019 роках ми цілковито перевели наш фунгіцидний захист соняшника на Амістар Голд. При цьому норма внесення Амістар Голд була нижчою в порівнянні з іншими продуктами, що додатково зумовило очевидну економічну вигоду його застосування.

Минулого року одноразове внесення у фазу зірочки передбачало норму 1 л/га препарату. Норми дробного внесення Амістар Голд варіювалися в межах від 0,5 до 0,75 л/га залежно від погодних факторів, стану рослин тощо та з огляду на відповідні розрахунки, проведені разом із фахівцями «Сингента».

У нас склалися дружні надійні відносини з компанією «Сингента», ми випробували багато її продуктів та технологічних рішень, які зарекомендували себе найкращим чином. Одне з провідних місць посідає якраз Амістар Голд — сьогодні ми використовуємо його на 95% посівів. І будемо застосовувати й у наступні роки, оскільки він демонструє гарантований позитивний результат.

 

Іван Волинець, територіальний менеджер компанії «Сингента»:

Кожне господарство у нашому регіоні працює по-різному, дотримуючись традиційних чи більш новаторських технологій. Агрофірма «Байс-Агро» сповідує справжній новаторський підхід до вирощування сільгоспкультур. Ця стратегія безпосередньо пов’язана з ініціативою керівника «Байс-Агро». Анатолій Іванович — розумний відповідальний керівник і щира людина, яка постійно прагне вдосконалювати агрономічні технології та не боїться експериментувати. Причому це не експерименти заради самого експерименту, а реальний механізм розкриття максимального потенціалу рослин та отримання якісного високого врожаю.

Також ми багато працюємо з головним агрономом «Байс-Агро» Віктором Миколайовичем Десятником — разом закладаємо виробничі досліди, експериментуємо, і він завжди дослухається до наших порад і рекомендацій, що забезпечує зрештою позитивний результат.

Фунгіцид Амістар Голд у господарстві «Байс-Агро» застосовується впродовж останніх чотирьох років. Ми розпочали із закладання дослідів, і сьогодні він використовується практично на всіх площах під соняшником. Препарат містить по 125 г/л азоксистробіну та дифеноконазолу, що забезпечує тривалий термін контролю патогенів, а також відчутний фізіологічний ефект на рослинах.

Амістар Голд не лише забезпечує прибавку врожайності, але й дає змогу зберегти потенціал гібридів соняшника за рахунок контролю основних шкодочинних захворювань цієї культури. Залежно від низки факторів, таких як кліматичні умови регіону, вологість повітря, температурний режим, інтенсивність проявів хвороб, особливості гібридів тощо, ми підходимо до внесення Амістар Голд диференційовано. Це дає змогу визначати оптимальну кількість обробок посівів, норму та фазу внесення й отримати максимальний результат за конкретних умов.

 

Микола Степаненко, регіональний технічний експерт компанії «Сингента»:

— У Черкаській області працюють справжні професіонали аграрної справи. Площі під соняшником у господарствах регіону зростають, адже це економічно вигідна культура. Тож основною метою аграріїв є забезпечення її ефективного захисту від захворювань. У 2020 році склалися складні погодні умови як у плані забезпечення рослин вологою, так і температурних режимів. На жаль, для патогенів це не стало перешкодою, тому спостерігалися прояви септоріозу, альтернаріозу, іржі, фомозу та різноманітних гнилей, як кошикових, так і стеблових. Дуже важливо було забезпечити правильні умови внесення та досягнути максимального та профілактичного ефекту з якомога довшим періодом захисту. Із цим завданням Амістар Голд впорався на відмінно. Найкращий результат застосування Амістар Голд був зафіксований за дворазового внесення: перший раз у фазі 6–8 листків у нормі 0,75 л/га і другий — у фазі зірочки в нормі 1 л/га.

Агрофірма «Байс-Агро» використовує Амістар Голд і повністю задоволена результатом, оскільки препарат чинить відмінний профілактичний та лікувальний ефект за рахунок трансламінарної та системної дії. Так, вдалося досягти середньої прибавки врожайності у 3,2 ц/га. Навіть за посушливих умов минулого року Амістар Голд показав себе гідно.

Цьогоріч у Черкаській області достатня забезпеченість вологою, тож перед агровиробниками постають очевидні виклики у плані захисту посівів від збудників захворювань. З огляду на це ми рекомендуємо дворазове використання фунгіцидів на посівах соняшника для повноцінної реалізації потенціалу гібридів.

 

Вміти делегувати

Звісно, керувати такою великою різноплановою компанією непросто. Я навчаюся делегувати частину своїх повноважень синам і колегам. Мабуть, від природи я така людина — хочу знати, що в кого та де відбувається, і бути поряд з тим, хто хоче щось зробити. Одна голова добре, а кілька краще. Я завжди кажу: давайте приймемо колективне рішення. Вважаю, це правильний підхід до будь-якого питання, і це дає результат.


Лідером народжуються чи стають?

Є лідери від самого народження, але трапляється і так, що лідерами стають внаслідок життєвих обставин і в різний час. Я лідер з дитинства, у школі та інституті був секретарем комсомольської організації. Завдяки цьому напрацьовувалися навички керівництва.

Щоб мати авторитет у колег, потрібно відповідати за всі свої слова та обіцянки. У мене принцип такий: тяжко домовитися на березі, але коли домовилися — треба пливти! Ми ніколи нікого не підводимо і виконуємо всі свої обіцянки та зобов’язання, навіть якщо для нас це не вигідно.

 

Я пишаюся своїми синами

Моє життя змінило одруження — дружина Ірина подарувала мені чотирьох синів, і це стало основним стимулом для творчої роботи.

Спеціально вихованням синів я ніколи не займався. Це не зовсім правильне поняття. Вони завжди зі мною працювали, ми постійно з ними радилися, вони мали відповідальність за те, що говорять і пропонують, і я дуже пишаюся дітьми. Виховання працею дало свої результати.

Велика сім’я — це коли кожен має власну думку, яку в результаті обговорення ми трансформуємо в родинний бізнес, і кожен відповідальний за свою ділянку роботи. І ми маємо гарні результати. Всі хочуть працювати на власну родину, і я гадаю, що це правильний підхід. Головне, що діти підхопили ідею, яку я започаткував.

Значну частину повноважень я делегував синам.

Найскладніший об’єкт — «Уманьпиво», за який відповідає Ігор. Це високотехнологічний високовартісний напрям, де все автоматизовано на найвищому європейському рівні.

 

Ігор Кисіль:

— За фахом я пивовар, закінчив Національний університет харчових технологій. Нині я очолюю підприємство «Уманьпиво» на посаді виконавчого директора, до якої йшов впродовж 14 років — від майстра цеху розливу до технічного директора. Під моїм керівництвом працює 280 осіб. Це прекрасні люди та чудові спеціалісти. Особливістю нашої компанії є те, що сировину для виробництва пива ми вирощуємо самі на власних полях. Пивоварний ячмінь ми доставляємо на пивоварню, переробляємо його на солод і з цього виготовляємо пиво. Я пишаюся тим, що працюю у сімейному бізнесі.

Євген відповідає за зберігання і переробку зерна. Завдяки йому в нас побудовано один із найсучасніших в Україні, цілковито автоматизований елеватор.

 

Євген Кисіль:

— Я очолюю напрям зі зберігання, переробки та продажу зерна на внутрішньому та зовнішньому ринках. Ще зі шкільних років, коли у нас з’явилося перше господарство, мене зацікавила галузь зберігання зерна. Після школи батько запитав мене, чим я хочу займатися, і я відповів: зерном. Мій професійний шлях розпочався на нашому комбікормовому заводі — від помічника майстра до директора підприємства. Ми активно розбудовуємо інфраструктуру господарства — минулого року завершили будівництво елеватора потужністю 50 000 т одночасного зберігання. У майбутньому плануємо розвивати напрями  глибокої переробки зерна.

Третій напрям — хліб, за який відповідає Віталій.

 

Віталій Кисіль:

— Уманський хлібзавод є частиною нашого сімейного бізнесу. Я очолив підприємство у 2014 році. Ми постійно розширюємо та модернізуємо нашу торговельну мережу. Так, сім років тому мали вісім торговельних точок по місту, а нині — вже 14. Збільшення кількості магазинів дозволяє оперативно реагувати на запити клієнтів, а також підвищує товарообіг підприємства. У найближчі три місяці ми плануємо запустити нове обладнання на заводі, яке забезпечить 50% економії споживання природного газу та електроенергії, а також дасть змогу підвищити якість продукції. Ми постійно перебуваємо у стадії реконструкції, оновлюємо обладнання, що забезпечує нам якість, а якість відповідно дасть кількість. Ми і далі плануємо працювати у цьому ключі, step by step. Сімейна справа — це велика робота і велика відповідальність. Але з іншого боку, це і надійна підтримка та значний досвід з інших напрямів, які формують сімейний бізнес. Для мене сімейний бізнес — це досвід батька як власника, як людини, у якої можна багато навчитися. Ці уроки надзвичайно важливі і в роботі, і в повсякденному житті. Це досвід людини, яка все створювала сама. А ми вже його справу розвиваємо та підтримуємо. Ми робимо все, що залежить від нас, аби сімейний бізнес процвітав.

Андрій відповідає за новий напрям нашого бізнесу — будівництво та нерухомість.

Андрій Кисіль:

— У структурі групи сімейних компаній я займаюся нерухомістю, будівництвом та інвестиціями. Робота в сімейному бізнесі дає мені відчуття безпеки, підтримки, довіри та віри в те, що будь-які негаразди можна подолати та усіх цілей легко досягнути разом.

 

Сьогодні вони в багатьох напрямах вже кращі за мене, і це тішить. Гадаю, що й онуки знайдуть себе у цьому великому розмаїтті сімейного бізнесу.

Головний мій принцип, про який я прошу синів завжди пам’ятати: все робити step by step, крок за кроком. Спробуйте зробити щось одне, маєте сили на щось більше — робіть більше і краще. Це приносить свої плоди. Наша компанія не найбільша в Україні й не найприбутковіша, але ми впевнено йдемо по життю і робимо те, чим займаємося, від щирого серця.

Більше ніж гра

Людям притаманно стомлюватися, і кожен хоче мати можливість відіспатися чи почитати. Але, для того щоб це робити, треба працювати, а у свою чергу для цього — любити свою професію, отримувати від роботи моральне задоволення. Тоді це приводить до матеріального благополуччя. Треба вміти відпочивати, займатися спортом, знаходити час зустрічатися з родиною. Я хотів би, аби бог дав здоров’я усім, щоб ходити на роботу із задоволенням, а потім добре відпочивати.

Я дуже люблю сільське господарство, і якщо в мене немає можливості посеред тижня об’їжджати поля, дивитися, як розвиваються рослини, то я обов’язково прямую туди на вихідних. Буквально заряджаюся від землі здоровою енергією.

Також я дуже люблю волейбол і регулярно ним займаюся. Волейбол —  інтелектуальна гра, і поряд з тобою партнери. На волейбольному майданчику я емоційно розряджаюся та отримую наснагу для подальшої роботи.

 

Правила успіху від Анатолія Кисіля

Основні життєві правила, яких я дотримуюся в бізнесі, такі.

Перше правило — ти маєш бути відповідальним за те, за що берешся.

Друге правило — прозорі та порядні партнерські відносини. Домовилися — і разом пливемо до фінішу.

Третє правило — кожен має отримувати задоволення від того, що робить.

Взагалі потрібно завжди правильно реагувати на виклики долі. Ставити перед собою маленькі цілі, досягати їх, а потім рухатися вперед.